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Dô ich stuont in dem grunde, in dem bodem, in dem river und
in der quelle der gotheit, dâ frâgete mich nieman, war ich wolte
oder waz ich tête: dâ enwas nieman, der mich frâgete. Dô ich flôz,
dô sprachen al crêatûren got. Vrâgete man mich: bruoder Eckehart,
wenne gienget ir ûzerme hûze? Dô was ich da inne. Also sprechent
alle crêatûren von gote. Und war umbe sprechent sie niht von der
gotheit? Alles daz, daz in der gotheit ist, daz ist ein, unde dâ von
ist niht ze sprechenne. Got wirket, diu gotheit wirket niht, si enhât
niht ze wirkenne, in ir ist kein werc. Si geluogete ûf nie kein werc.
Got unde gotheit hât underscheit an würken und an nihtwürken.
Swenne ich kume wider in got, bilde ich dâ niht, sô ist mîn dur-
brechen vil edeler danne mîn ûzfluz. Ich alleine bringe alle crêatûren
ûz ir Vernunft in mîn Vernunft, daz sie in mir eine sint. Swenne ich
kume in den grunt, in den bodem, in den river und in die quelle
der gotheit, sô frâget mich nieman, wannen ich kome oder wâ ich
sîgewesen. Dâ vermiste mîn nieman, daz entwirt.
Swer dise predie hât verstanden, dem gan ichz wol. Wêre hie
nieman gewesen, ich müeste si disem stocke geprediet hân. Ez sint
etliche arme liute, die kêrent wider heim unde sprechent: ich wil
sitzen ûf eine stat und ezzen mîn brît unde dienen gote. Ich spriche
bî der wârheit, daz dise liute müezent verirret blîben noch niemer
mügent ervolgen noch erkriegen, daz die andern ervolgent, die gote
nach volgent in armüete und in ellendekeit. Âmen.
Pf. 179, 10 ff.: Fürchtet nicht die Euren Leib töten wollen, denn die Seele
vermögen sie nicht zu töten; denn Geist tötet nicht Geist, Geist gibt dem Geiste
Leben. Die Euch töten wollen, die sind von Fleisch und Blut, und beides stirbt
miteinander ab. Das Edelste am Menschen ist das Blut, wenn es zum Guten
strebt, doch ist es das Ärgste, wenn es das Böse will. Siegt das Blut über das
Fleisch, so ist der Mensch demütig, geduldig und rein, und die Tugend ziert ihn;
besiegt das Fleisch hingegen das Blut, so wird der Mensch hoffärtig, zornig und
unrein, und jede Untugend ist bei ihm zu finden. Hiemit ist Sankt Johannes
gelobt, er, den Gott selbst gelobt hat.
Hört zu, ich will nun von etwas sprechen, wovon ich noch nie sprach. Als
Gott Himmel, Erde und alle Wesen schuf, da werkte Gott nicht; er mußte nicht
werkend schaffen, denn an ihm selbst war auch nichts Geschaffenes. Da sprach
Gott: „Machen wir ein Ebenbild!“ Schaffen ist ein leichtes Ding: Das tut unser-
eins wann und wie er will. Aber was ich erschaffe, das mache ich selber mit mir
und in mir selber und präge zugleich mein Bild darein. „Wir machen ein Eben-
bild“: Nicht du, Vater, noch du, Sohn, noch du, Heiliger Geist, sondern: Wir in
dem Geheimnis der Heiligen Dreifaltigkeit, wir machen (uns) ein Ebenbild.“
Als Gott den Menschen machte, da wirkte er in der Seele sein (ihm) gleiches
Werk, sein wirkendes Werk und sein immerwährendes Werk. Das Werk war so
groß, daß es nichts anderes war als die Seele: sie war Werk Gottes. Gottes Natur,